Escape from Jan Sofat. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeroen Zwetsloot - WaarBenJij.nu Escape from Jan Sofat. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeroen Zwetsloot - WaarBenJij.nu

Escape from Jan Sofat.

Door: zwet

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

30 December 2006 | Nederland, Amsterdam

M & M waren afgelopen 10 dagen op rondreis door Florida en hadden Paul gevraagd om het ford op Jan Sofat te verdedigen. Wat M& M niet hadden gezegd was dat de honden van Mareille vlucht gevaarlijk waren. Zeven dagen zijn de honden bezig geweest om de zwakke plekken in het hek te vinden. De achtste avond was het raak en verruilde de beide honden de status van gevangene voor vogelvrij. De vluchtpoging duurde niet lang binnen 3 uur lagen beide honden in de auto van Mareille te snurken. De bal lag nu bij Paul om ervoor te zorgen dat het bij vluchtpoging zou blijven. Omdat het nogal een klus voor een man alleen is schakelde hij mij in om hem te helpen. Nadat we het hele hek afgelopen hadden vonden we bij een hek uitbraaksporen. Voortvarend gingen wij te werk en binnen een paar uur was het karwij geklaard. De honden kwamen ook even polshoogte nemen en liepen zichtbaar niet onder de indruk weer weg. Dit signaal hadden we totaal verkeerd ingeschat, wij dachten dat alle vluchtpogingen nu in de kiem gesmoord waren. De volgende dag stonden Chika en Baileys aan de verkeerde kant triomfantelijk te kwispelen. Dit betekende oorlog. Een nieuw plan werd gesmeed en om dit plan uit te voeren werd gaas en ijzerdraad gekocht. Terug op Jan Sofat aangekomen gingen we direct voorvarend te werk. Het oude gaas werd weggehaald en vervangen voor het nieuwe gaas. Tijdens de werkzaamheden kwamen de beide honden op bezoek om op de hoogte te blijven van de vorderingen en om te kijken of er gat in de defensie te vinden was. Nadat het lange hek gedaan was verplaatste we de werkzaamheden naar boven om ook het kleine hek onder handen te nemen. De teleurstelling droop van hondenkoppies af. Ze hadden blijkbaar niet verwacht dat we ook dat hek zouden doen. Ha wel dus.
Omdat dit hek een stuk kleiner was waren we ook snel klaar. Na een inspectie over het gedeelte van het hek dat nog door Mareille was gedicht dachten dat we nu wel klaar waren. Nee dus want terwijl nog stonden na te genieten van het werk was Baileys bezig met uitbraakpoging twee. Niet onder het hek door nee via het dak van het hondenhok en dan een sprong naar de vrijheid. Gelukkig waren we getuige van deze poging en kon deze poging verijdelen met een plank hout. Nee niet om mee te slaan maar om tussen het hek en het hok te plaatsen. Deze handeling zorgde voor gelijkspel.
Een mailtje van Paul van twee uur ’s nachts vertelde me dat de honden de score weer opgevoerd naar 4-3. Sorry maar dat moest wachten tot de volgende ochtend.
Na een uurtje fietsen hadden we weer genoeg motivatie gevonden om opnieuw alle spullen voor gaas te trekken. Na een inspectie ronde werd het lek gevonden in het hek wat Mareille had gedaan en waarvan wij dachten dat het onmogelijk was om daar uit te breken. Het werk begon weer van voor af aan. Oude gaas verwijderen, nieuw gaas plaatsen en houten rand plaatsen. Na anderhalf uur zat alles er op en waren alle hekken nagelopen en oke bevonden. Een daverende klap van vuurwerk die ergens in Jan Sofat tot explosie was gebracht bracht ons tot wanhoop. Door de klap waren de honden zo geschrokken dat ze niet onder het hek door gingen zoals bij alle andere vluchtpogingen maar over het hek. Baileys vloog, gedreven door angst, met een soepele sprong over het hek Ik keek Paul verbaasd aan en hij mij. We hadden veel verwacht maar dit niet.. Hier was en is geen kruid tegen gewassen. De overwinning behoord aan de honden we moesten ons gewonnen geven. Het spijt ons maar het is nu aan Mareille om iets te verzinnen, succes daarmee. Als je ons ergens voor nodig hebt horen we het wel.

Zwet

  • 30 December 2006 - 21:50

    Zwet:

    Via deze weg iedereen een onwijs 2007 want 2006 is zooooooo passe. Ik blijf jullie ook in het nieuwe op de hoogte houden van het reilen en zeilen.
    Ik heb verder gen ractie van je gehad Mareille op extreem dus je hebt of geen op of aanmerkingen meer of je hebt het nog niet voor een tweede keer gelezen ;-)

  • 31 December 2006 - 20:22

    Mareille:

    Je laatste reactie eerst: ik heb het idd nog niet voor de 2e keer gelezen. Het is zelfs zo erg dat ik nog nix aan mijn eigen site heb gedaan. Zelfs de mail checken zit er nog niet helemaal in. Ben nog in de vakantieroes denk ik. Wat de honden betreft: daar ga ik na het vuurwerk weer aan werken, nu is er geen land met ze te bezeilen maar in 2007 gaan ze gewoon weer in hun eigen hok, dat beloof ik!!

    Bon anja by the way!!!!

    Groetjesssss

    Oja: bedankt voor de goede zorgen!!

  • 02 Januari 2007 - 09:44

    Thuis:

    Deze vluchtpogingen komen toch vaker voor op Curacao.

  • 02 Januari 2007 - 16:27

    Kim:

    Bon Anja Dushi!! x

  • 02 Januari 2007 - 20:30

    Marcootje:

    Mooi verhaal, misschien moeten ze de volgende x thuis blijven

  • 03 Januari 2007 - 18:09

    Zwet:

    Kim: Jij ook een bon ana maak er een mooi jaar van.
    Thuis: Godet gaat er ook wel eens vandoor al doet hij dat op legale wijze. Dan is hij ziek en dan weer wat anders.
    Marco: Heb ik ook voorgesteld... Viel niet in goede aarde. Het voorstel om ze dan maar in het asiel te doen toch wel niet.
    Mereille: Met honden moet je ook niet zeilen dat schiet zo wie zo niet op. De blijdschap van Uppie en Duppie toen ze jou weer zagen grensde aan hondsdolheid.

  • 03 Januari 2007 - 19:04

    Donna:

    Hoi Zwet,

    Ik wil je via deze weg een super gezond en gezellig 2007 toe wensen!

    X
    Donna

  • 04 Januari 2007 - 21:15

    Mareille:

    Om jullie even op de hoogte te houden: vannacht de eerste nacht dat ze niet over het hek heen zijn gekomen!! Staat wel tegenover dat ze de dagen ervoor wel een keer of 10 de sprong hadden gemaakt.

  • 04 Januari 2007 - 21:55

    Mareille:

    Voor ik het vergeet: ouders van Jeroen, bedankt voor de mooie bloembol!! Hij is gisteren geplant en volgens mij is hij nu al groter geworden.

  • 05 Januari 2007 - 11:06

    Wilma! :

    Wat een heerlijk verhaal!!! Heb echt gelachen en zag het helemaal voor me!!!
    Groetjes van Mareille haar jongste TANTE!!

  • 09 Januari 2007 - 15:59

    Mareille:

    Haha, jij en Wilma zijn even oud - voor de goede orde.....

  • 09 Januari 2007 - 23:31

    Zwet:

    Mareille: Dus ik had je oom kunnen zijn...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Werken id west. Tuurlijk jij wel. Dat is wat men bijna drie jaar geleden tegen mij zei. Oke het is niet elke dag speren en rennen maar ik kan me op mijn werk lekker bezig houden. Wat ik in mijn vrije tijd doe? Ja dan zou je toch beter de artikelen op de site moeten lezen. Als je het dan nog niet weet ja dan weet ik het ook niet wat ik daar aan kan verbeteren. Ik wens je veel leesplezier op deze site, als er dingen zijn die voor aanpassing in aanmerking komen laat dat ff weten mischien dat ik dat dan implementeer. Grt Zwet wie immer

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 46633

Voorgaande reizen:

29 September 2004 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: