Mtb tweedaagse - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeroen Zwetsloot - WaarBenJij.nu Mtb tweedaagse - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeroen Zwetsloot - WaarBenJij.nu

Mtb tweedaagse

Door: zwet

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

15 Mei 2007 | Nederland, Amsterdam

Aankomend weekend wordt een twee daagse MTB wedstrijd verreden. Deze wedstrijd wordt georganiseerd door Dasia sport. Dasia sport is de fietsspeciaalzaak bij uitstek waar je niet alleen je fiets kunt laten repareren maar ook de plek waar je tijdens een bakkie koffie bij kunt lullen over fietsen en over fietstechniek. Ook is het de plaats waar ingeschreven kan worden voor wedstrijden.
Het lijkt mij wel grappig om jullie deelgenoot te maken over wat er komt kijken bij de voorbereiding op een wedstrijd. Het zal niet gaan over hoe je een wedstrijd moet organiseren want daar heb ik de ballen verstand van maar meer over de voorbereiding als deelnemer. Na de voorbereiding zal er per dag een wedstrijd verslag volgen.

Het programma ziet er als volgt uit. Dinsdag een klimtraining in de buurt van Banda Abou Dan woensdag verkenningsritten over het te volgen wedstrijdparcours van aankomend weekend.
Vrijdag een klimtijdrit die vooraf wordt gegaan door een kleine omloop. Zondag volgt dan de grote omloop. De kleine en grote omloop worden verreden in de buurt Jan Thiel baai en er zullen zelf stukjes over het strand verreden worden. Het wordt dus slaomen door toeristen en das dan wel weer zo leuk.

Kortom dit wordt een groeidocument die na elk evenement zal aangroeien. Een beetje in de stijl van het verslag na de Domrep.

De voorbereiding:
Meestal is het Mareille die als eerste begint over wedstrijden die in het verschiet liggen zo niet deze keer. Hoe het gerucht opkwam weet ik niet precies maar ik vermoed dat, dat ergens op de opsvloer begon. Het eerste wat er dan gedaan wordt is de website van curacaobiking raadplegen. Dat is de Bijbel voor fiets, loop en zwemfanaten. Op deze site kun je elke wedstrijd die georganiseerd wordt te vinden is. Ook is dit de site waar de uitslagen op staan en foto’s van verreden races. Tijdens een ontspannen trainingsritje met Kooyman techniek had Barry me al een beetje uitgelegd wat de bedoeling was van het komende weekend. Na deze uitleg heb ik gisteren de website van www.curacaobiking.com geraadpleegd en vond daar de race van aankomend weekend op. Het wordt weer een pittig weekend, zoveel is me wel duidelijk geworden.
Vandaag even met Jerry gebeld en wat trainingsafspraken gemaakt. Hij zal vandaag al beginnen met de training door met zijn hoofdsponsor te fietsen. Dat is wel even nodig want de laatste keer dat hij op een MTB heeft gezeten is volgens mij tijdens de Domrep. Dus Jerry en de MTB mogen wel weer even kennis maken met elkaar. Hoe het fietsen af gelopen is hoor ik morgen van hem.

Beste leesvrienden tot morgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Werken id west. Tuurlijk jij wel. Dat is wat men bijna drie jaar geleden tegen mij zei. Oke het is niet elke dag speren en rennen maar ik kan me op mijn werk lekker bezig houden. Wat ik in mijn vrije tijd doe? Ja dan zou je toch beter de artikelen op de site moeten lezen. Als je het dan nog niet weet ja dan weet ik het ook niet wat ik daar aan kan verbeteren. Ik wens je veel leesplezier op deze site, als er dingen zijn die voor aanpassing in aanmerking komen laat dat ff weten mischien dat ik dat dan implementeer. Grt Zwet wie immer

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 46238

Voorgaande reizen:

29 September 2004 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: