Twee daagse deel II - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeroen Zwetsloot - WaarBenJij.nu Twee daagse deel II - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeroen Zwetsloot - WaarBenJij.nu

Twee daagse deel II

Door: zwet

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

17 Mei 2007 | Nederland, Amsterdam

Woensdag verkenningsronde.

We moeten rennen, vliegen, vallen en weer opstaan. De klok kent geen genade waardoor ik weer eens in tijdnood kwam omdat de klok geen rekening houd met mijn aangeleerde Antilliaanse tempo. Terwijl de klok onverminderd snel naar de vertrektijd tikte was ik nog druk bezig mijn pak aan te trekken, de bidons met water te vullen, de trainingstijden van de vorige rit verwerken in de laptop, Jerry antwoord geven op zijn sms wild, zoeken naar rijbewijs verzekeringspapieren en I pod. Met een been in de een pijp van de fietsbroek hupte ik “vrolijk” door de kamer terwijl ik tegelijk de hartslagmeter probeerde om te doen. Buiten gekomen werd ik geconfronteerd met een voor en achterband die zacht waren geworden. Kut mijn eigen voetpomp staat nog bij Dasia, terug naar binnen om daar te zoeken naar de handpomp die zich in tegenstelling tot de rest van de spullen onvindbaar bleef. De tijd was nu kritiek dicht bij het vertrek aan gekomen, ik moest nu weg en nu maar hopen dat er iemand van de deelnemers een pomp bij zich heeft.
Het leek wel of heel Curaçao het zelfde idee had om juist op het moment dat ik met redelijke haast naar Jan Thiel moest ook die kant op te moeten. Stapvoets gingen we in polonaise naar Jan Thiel. Halverwege de Caracasbaaiweg werd het gelukkig een stuk rustiger waardoor ik meer gas kon geven en een minuut voor vijf sloot ik me aan bij de rest van de deelnemers. Barry van Dasia sport had gelukkig een ouderwetse voetpomp bij zich en met een paar ferme halen werden voor en achterband weer op spanning gezet.
Na een korte uitleg over de bedoeling van de verkenningsritten namen we als eerste een aanvang met de grote ronde die op zondag verreden gaat worden. Voor de kenners de route verloopt via de zoutpannen van Jan Thiel en dan vervolgt de route zich over het nieuwe single trek ( Waar Mark dood ging en waar we met Ops ook gereden hebben) We rijden deze trail tegengesteld wat ik nog niet gedaan had. De trail zo rijden is een stuk ingewikkelder dan hoe ik het gedeelte normaal rijd. Na deze trail scherp linksaf om oog in oog te komen met de drempel die niet te fietsen is dus snel af stappen klein stukje klimmen en hup terug op de fiets. Na deze klim ging het weer naar benden halverwege de afdaling naar rechts. Hier kwam ik een oude vijand tegen die me al een achterderailleur had gekost. Los koraal spatte weer vrolijk ophoog opzoek naar onderdelen die het kon slopen. Met wat kunst en vliegwerk kwamen we aan bij het hek van Zanzibar. Hier moesten we een klein stukje omlopen en pakte we de route weer op aan de andere kant van hek. Via de catamarans ging de route over het strand en zo kwamen we uit bij het begin van de route. Het stukje strand kan zondag interessant worden met al die strandgasten waar we omheen moeten zigzaggen.
Daarna volgde de kleine route die precies de helft is van de grote omloop. Het trail gedeelte is eruit gehaald waardoor ook de grote klim geëlimineerd wordt en dat vind ik niet heel erg.
Na deze twee ritjes werd de klimtijdrit nog voorgereden. Zo als wel vaker het geval is zit ook hier het venijn in het staartje. Voor het grootste gedeelte loopt de route over asfalt en staat de wind in je rug te blazen. Totdat de route naar rechts afbuigt. Eerst verloopt de route nog vlak maar na bakkerij de Zon wordt de klim ingezet. Ben je eindelijk boven gekomen mag je vijftig meter dalen om dan een scherpe bocht naar links te maken. Na deze bocht houdt het asfalt direct op en via een kiezel / graffel weg gaat de weg nog ala Domrep omhoog. Boven aangekomen hadden we een heel mooi uitzicht over Curaçao. Na een minuut of vijf ging de hele club weer naar beneden en reden we door naar Jan Thiel. Daar aangekomen gingen de meeste naar huis. Barry ging zelf nog een keer de grote route voor rijden en omdat ik vaker een route moet rijden om de bochten en klimpartijen er in te stampen volgde ik samen met nog een deelnemer het voorbeeld van Barry.
Om half zeven was ik weer terug bij de jeep en na een pitsstop bij Basken Robin kwam ik om zeven uur aan op de basis.
Daar leerde een snelle blik over de stalen ros dat ik morgen de fiets weer zou moeten afspoelen smeren en de draaiende onderdelen moet schoonschippen wil ik de zaak niet in de soep draaien. Maar dat is een activiteit voor morgen.

  • 27 Juni 2007 - 13:43

    Donna:

    Waar blijft je nieuwe stukje nou? Je loopt volgens mij een beetje achter


  • 11 Juli 2007 - 11:07

    Je Grote Broertje:

    Zzzzzzzzzz

  • 03 Augustus 2007 - 15:37

    Je Broer:

    Zit nu in de bieb van Amsterdam. Ut is nieuw en mooi. op bovenste etage la place reataurant en een uitzicht gigantisch. vanaf cs tot aan ajax stadion. hahahah. Tot dinsdag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Werken id west. Tuurlijk jij wel. Dat is wat men bijna drie jaar geleden tegen mij zei. Oke het is niet elke dag speren en rennen maar ik kan me op mijn werk lekker bezig houden. Wat ik in mijn vrije tijd doe? Ja dan zou je toch beter de artikelen op de site moeten lezen. Als je het dan nog niet weet ja dan weet ik het ook niet wat ik daar aan kan verbeteren. Ik wens je veel leesplezier op deze site, als er dingen zijn die voor aanpassing in aanmerking komen laat dat ff weten mischien dat ik dat dan implementeer. Grt Zwet wie immer

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 3900
Totaal aantal bezoekers 46236

Voorgaande reizen:

29 September 2004 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: